
3-5 dagar Artikel nr.: 1042
Arom: chokladig, blommig
Artikel nr.: 1042

3-5 dagar Artikel nr.: 1043
Arom: nötig, maltig
Artikel nr.: 1043

3-5 dagar Artikel nr.: 1044
Arom: chokladig, nötig
Artikel nr.: 1044

3-5 dagar Artikel nr.: 1045
Arom: chokladig, maltig
Artikel nr.: 1045

3-5 dagar Artikel nr.: 1048
Arom: chokladig, fruktig
Artikel nr.: 1048

3-5 dagar Artikel nr.: 4023a
Artikel nr.: 4023a

Tyvärr slutsåld Artikel nr.: 1046
Arom: blommig, fruktig
Artikel nr.: 1046

Tyvärr slutsåld Artikel nr.: 1039
Arom: chokladig, blommig
Artikel nr.: 1039

Tyvärr slutsåld Artikel nr.: 1613
Arom: chokladig, nötig, maltig
Artikel nr.: 1613

Tyvärr slutsåld Artikel nr.: 1614
Arom: chokladig, nötig, maltig
Artikel nr.: 1614

Tyvärr slutsåld Artikel nr.: 4049a
Artikel nr.: 4049a

Tyvärr slutsåld Artikel nr.: 4090
Artikel nr.: 4090
Lavazza idag
Att sprida aromen av högkvalitativ italiensk espresso ut i världen har alltid varit Lavazzas främsta mål. För att uppnå detta fokuserar det italienska kafferosteriet på smak och innovation och hämtar sin styrka från över 100 års erfarenhet. Denna erfarenhet går tillbaka till början av 1900-talet, då Luigi Lavazza uppfann konceptet med kaffeblandningar. Det är den svåra konsten att blanda olika kaffeursprung för att få en harmonisk och välsmakande slutprodukt i koppen. Tack vare erfarenhet, användning av de bästa råvarorna och avancerad teknik kan Lavazza idag sprida en unik och oersättbar smak av sin espresso både på hemmaplan och utomlands.
Tillsammans med sin espresso, det stora flaggskeppet för företaget, erbjuder Lavazza ett komplett sortiment av produkter som passar alla kaffesmaker, konsumtionsvanor och tillredningsmetoder.
Lavazzas engangemang
Lavazza har alltid varit engagerade i följande värderingar: Ekonomisk tillväxt, respekt för miljön och respekt för människor och kulturer.
Redan 1935 ogillade Luigi Lavazza att osålt kaffe användes som bränsle ("Jag vill inte ha något att göra med en värld som förstör naturresurser", sa han då). I dag engagerar sig det italienska företaget i allt högre grad för hållbar utveckling i de länder där det har produktionsanläggningar och koncernbolag, och mer allmänt i vissa av de producentländer från vilka det köper sina gröna kaffebönor. Lavazza ägnar ständigt särskild uppmärksamhet åt produktkvaliteten.
Därför leder företaget också initiativ för att förbättra levnadsvillkoren och de sociala och produktiva strukturerna i de länder där kaffeproduktionen är en viktig del av den nationella ekonomin, t.ex. i Afrika och Central- och Sydamerika.
Kaffe för en hållbar värld
Företaget Lavazza har alltid haft en grön profil. Hållbarhet har varit en hörnsten i företagets DNA sedan starten. År 2004 presenterades blandningen "¡Tierra!", hjärtat i företagets hållbarhetsprojekt som fortfarande pulserar idag.
Ett viktigt initiativ där Lavazza fortsätter att förbättra levnadsvillkoren för mer än 3 000 jordbrukare i åtta utvecklingsländer genom att införa nya, mer hållbara och lönsamma odlingstekniker.
Lavazzas väg mot kvalitet
Att tala om Lavazza är att tala om kvalitet. Med över hundra års erfarenhet inom kaffesektorn har kvalitet blivit väl etablerat och demonstreras dagligen. Lavazza skapar kvalitet med ett rigoröst system som säkerställer högsta nivå i valet av kaffebönor, den rätta rostningen, sammansättningen av den rätta blandningen, och till och med den perfekta och hållbara förpackningen. Proffs kontrollerar varje steg i produktionen med hjälp av den senaste tekniken. "Lavazza Paradiso in tazza" är en passande slogan för företag som gjort kvalitet till sin främsta ingrediens. Det ska helt enkelt vara paradis i koppen.
En strävan mot framtiden
Inte bara passion, utan även en historia av innovation. 1950 förpackade Lavazza för första gången sitt kaffe i en vakuumburk för att få kaffet att hålla längre, vilket möjliggjorde en mycket bredare distribution.
Och det är inte allt. Tack vare Lavazza har kaffet flyttat från hemmet till offentliga platser. År 1959 presenterades den första "Autobar", en kaffebar på fyra hjul, på Salone del Mobile, designad av Boneschi för att ge alla chansen att hitta ett gott kaffe även på gatorna i sin egen stad. Ett nytt och originellt sätt att sprida produkten och njuta av den utomhus, under sommarsolen eller i svalkan under ett träd, eftersom varje ögonblick kan vara rätt tid för en god kopp kaffe.
Lavazza Coffee har alltid blickat framåt. Redan 2004 kunde man i Thierry Le Gouès kalender föreställa sig kaffe i rymden. Drygt tio år senare har Lavazzas dröm blivit verklighet, med italiensk espresso till och med i omloppsbana på den internationella rymdstationen.
Lavazza för hemmet med en knapptryckning
Tack vare Lavazzas kapslar och pods finns kaffe tillgängligt i alla hem med samma doft och arom som det sprider på en riktig italiensk bar. Allt det goda men med fördelen och bekvämligheten av att vara hemma. Krämig, intensiv, långvarig.
1989 skapades sektorn för automatisk distribution med Lavazza Espresso Point-systemet. En espressomaskin som använder engångskapslar med färdigförpackat kaffe för att alltid kunna njuta av den intensiva aromen av kaffe, även på arbetsplatsen.
Lavazza Espresso Point uppmuntrar till kaffepauser på kontoret samtidigt som kvaliteten bibehålls i alla de detaljer som utmärker den, utan att behöva ge upp smaken av ett gott kaffe och utan att lämna kontoret för att gå till kaffebaren.