NYHET: 10% för att lära känna Segafredo Impronte | 15% på nya Provset Settanta med 70% Arabica-sorter
Fri frakt från 1100 kr
Köp på faktura via Klarna är möjligt*

Vanliga frågor

Här finns svar på de vanligaste frågorna som vi får om köp och leverans av våra produkter. Om du har ytterligare frågor om beställningen, tveka inte att kontakta oss via e-post eller telefon. All nödvändig information finns att få på info@espresso-international.se.

Hur fungerar beställningen?

Välj först önskad produkt och lägg den i din varukorg. Antalet kan justeras när du är inne i varukorgen. När du har gått igenom varukorgen, fyll i dina kontaktuppgifter och din faktureringsadress, och om det behövs också leveransadressen.

Om du ännu inte är kund skapas ett konto med dina uppgifter vilket gör dina framtida beställningar enklare och snabbare. Kontrollera att du har angett rätt e-postadress. Om du redan har ett kundkonto kan du logga in direkt.

I nästa steg kommer du att välja betalnings- och leveranssätt. Beroende på vald betalningsmetod får du ytterligare betalningsinformation i e-postmeddelandet.

Kan olika fakturerings- och leveransadresser användas?

Ja, det är inga problem. När du anger adressen, klicka på formuläret ”seperat leveransadress” nedan. Välj på nästa sida önskad leveransadress och ett upphämtningsställe. För alla följande beställningar kan denna justering utföras på ditt kundkonto.

Leveransadresser som redan har använts kan inte raderas av juridiska skäl.

Kan man också beställa via e-mail eller telefon?

Visst, det är också möjligt. Det bästa sättet är dock genom en online-beställning eftersom bearbetningstiden för beställningen förkortas genom den automatiska processen. All nödvändig kontaktinformation som e-postadresser m.m. hittar du på vår kontaktsida.

Ha följande information redo för din beställning:

  • Artikelnamn/-nummer
  • Önskat antal
  • Namn och e-postadress
  • Leverans- och faktureringsadress
  • Önskat betalnings- och leveranssätt

Kan jag återuppta avbrutna beställningar?

Det är bara möjligt om ett webbläsarfönster med onlinebutiken fortfarande är öppet. Om alla webbläsarfönster är stängda så har sessionen avbrutits och du måste göra om ordern igen.

Hur kan jag skapa ett nytt kundkonto?

Ett kundkonto skapas automatiskt vid din första beställning i webbutiken. Du får åtkomst till dina inloggningsuppgifter efter bekräftelsen på din beställning via e-post. Vid ytterligare beställningar kan du sedan identifiera dig själv direkt med hjälp av dessa uppgifter. Det är därför inte nödvändigt att ange dina kunduppgifter igen. Du kan logga in i förväg.

När skickas min beställning?

Beställningen skickas direkt. Leveranstiden är 3-5 dagar.

Vad händer med mina data?

Alla uppgifter som du anger vid beställning i webbutiken lagras säkert och används endast för leverans av ordern. Dessa insamlade personuppgifter kommer inte att överföras till tredje part, såvida inte sådan överföring krävs för leveransen av beställningen. Din transaktionsdata, t.ex. kreditkortsinformation lagras bara så länge som krävs för att slutföra din inköpstransaktion och endast i kontakt med ditt bankinstitut.

Vilka valutor stöds i butiken?

Standardvalutan är SEK.

Jag har redan handlat i webbutiken, hur kan jag logga in?

Du har inloggningsuppgifter för webbutiken från en tidigare beställning? När du går till kassan kan du klicka på ”Jag är redan kund”. Där kan du logga in och avsluta din beställning. Du kan också logga in i förväg.